Japonya’nın İzmir’i Yokohama Gezilecek Görülecek Yerler

Saatte ortalama 250 km hızla giden Shinkansen (hızlı tren) ile Osaka’dan Yokohama’ya doğru yola çıkıyoruz. Japonya’da ulaşım büyük ölçüde demir yolu ile sağlanıyor. Ülkenin her tarafı tren ve metro raylarıyla örülü dersek abartı olmaz. 250 km hızı duyunca uzaytonik bir trene binicez sanıyorum ama alakası yok. Bildiğimiz İstanbul-Ankara treninin karşılıklı üçer koltuklu olanı rayların üzerinde tıngır mıngır gidiyor. Japonlar önündeki masaları açıp istasyondan aldıkları suşileri lüp lüp götürüyorlar. Ben trenin maximum 120 km ile gittiğini iddia etsem de 2 saatte 500 km yol alıyoruz, bu işten hiçbir şey anlamıyorum. Zaten genel olarak Japonya’ da teknoloji var ama yok gibi. Çünkü şaşaa yok. Her şey sade ve gösterişsiz. Sokakta yürüyen robotlar falan göremiyoruz:)
JAPONYA YOKOHAMA GEZİ REHBERİ
Akşam saatlerinde Yokohama’ya varıyoruz. Yokohama deniz kıyısına kurulmuş bir sahil kenti. İspanya’daki Barcelona-İstanbul, Madrid-Ankara benzerliği ya da Yunanistandaki Atina-Ankara, Selanik-İzmir benzerliği burada da var. Tokyo büyüklüğü, kaosu, içinde herkesi, her şeyi barındırmasıyla İstanbul,  Osaka ikinci büyük şehir oluşu ve tekdüzeliğiyle Ankara, Yokohama da deniz kıyısındaki düzenli yerleşimi, huzur verici ve sıcak havasıyla İzmir’e benzetilebilir.
Otelimiz Intercontinental the Grand Yokohama yelken şeklinde süper bir otel. Odamızın manzarası harika:)

Doğum günümün bugüne denk gelmesi de çok güzel bir tesadüf. 31. yaşımı gerçek bir Japon restoranında kutluyoruz. Menü pek tanıdık gelmediği için herşeyden birazdan oluşan iki kişilik set menü alıyoruz. Tayland dahil hiç bir ülkede yemek problemi çekmeyen bir çift olarak ilk defa burda çiğ balık ağırlıklı yiyeceklere bakakalıyoruz. Yine de tadıyoruz ama bu yiyeceklerle doymamız mümkün değil. Ayrıca alışmamış bünyeye bu kadar çiğ balık dokunur mu diye de korkuyoruz…
Ertesi sabah karnımdan gurul gurul sesler geliyor, bu sefer bittin Özlem! Tatillerde en ufak farklı bir şey yediğinde kusup duran tiplere sen misin gülen al işte sana! Allahtan  birşey olmuyor,  bu testi de başarı ile geçiyoruz:) Sabah kahvaltı sonrası Yamashita Park‘a kadar sahil gezisi yapıyoruz.
273 metre uzunluğuyla Japonya’nın en uzun binası, içindeki asansör ise dünyanın en hızlı asansörü olan Sky Garden’ı ziyaret ediyoruz.
Daha sonra otobüsle dooğru Sankeien Bahçeleri’ne. Burası Yokohama’nın biraz dışında, normalde 15 dakikada ama en az ikişer dakika süren kırmızı ışıklar sebebiyle 45 dakikada ulaşılabilen bir sayfiye bölgesinde 18 hektar alan üzerine kurulmuş çok büyük bir bahçe.
YOKOHAMA GEZİLECEK YERLER
İçinde bir gölet, dereler, beyaz çiçekli kiraz ağaçları, bambu ağaçları, tarihi tapınaklar bulunan cennetten bir köşe… Gezerken karnımız kurt gibi acıkıyor seyyar satıcıdan takoyaki alıyoruz. Harika bir şey bu. Ahtapot parçalarıyla lokma hamurunun birleşimini top yapıp kızartıyorlar. Bizdeki midye tava gibi bir çubukta 3 top var. Çok beğenip bir tane daha alsak mı diyoruz ama seyyar satıcı olduğu için şansımızı zorlamaktan vazgeçiyoruz.
Akşam rotamızı Japonya’daki en büyük Chinatown’a çeviriyoruz. Chinatown nasıl olursa burası da öyle. Her taraf  kıpkırmızı, cıvıl cıvıl ve de ışıl ışıl. Kağıttan balonlar, ejderhalar…
Gözümüze kestirdiğimiz bir çin restoranına girip fried noodle, spring roll, dumpling Allah ne verdiyse yiyor, aç karnımızı doyuruyoruz. Onca çiğ balıktan sonra Çin mutfağı ilaç gibi geliyor.
Keyifle yediğimiz yemek sonrası yine garsonumuzun tavsiyesiyle canlı jazz müzik olan yakınlardaki  bir bara gidiyoruz. Ufacık bir barda Japonları piyano, kontrbas falan çalarken görmek komik geliyo bize çekik çekik:)

Ertesi sabah güzel otelimizde gezimizin en güzel kahvaltılardan birini yapıyoruz. Japonya’da otellerdeki kahvaltılar gayet başarılı. Omlet, kaşar, sosis, jambon, domates,salatalık, portakal suyu, çay, kahve… Ama biz bunları yerken Japonlar bu sırada ne yiyor derseniz, çiğ balık, pilav (evet kahvaltıda bile), miso çorbası, bir kasenin içinde pişmiş mi çiğ mi anlamadığım oynak jöle kıvamında yumurta… Japonların yetişkinleri bunları yiyor ama çocuklarının tabaklarında omletler ve sosisler yerlerini almaya başlamış. Emperyalizminden kaçış yok!

Kahvaltıdan sonra hiç içimizden gelmese de Tokyo’ya gitmek üzere otelimizden ayrılıyoruz. Görüşürüz Yokohama, seni seviyoruz…
Japonya gezisinin ilk durağı OSAKA GEZİLECEK YERLER için tıklayınız…
Japonya gezisinin son durağı TOKYO GEZİLECEK YERLER için tıklayınız…