Balkanlar Turu KARADAĞ, KOTOR, ARNAVUTLUK, TİRAN Gezilecek Görülecek Yerler

4. Bölüm, Dubrovnik Gezilecek Görülecek Yerler için tıklayınız…
Dubrovnik ile vedalaştıktan sonra Montenegro(Karadağ) sınırlarına giriyoruz. Hedefimiz olan Kotor’a ulaşmak üzere Adriyatik sahilinde ilerlerken muhteşem manzaralar ile karşılaşıyoruz.

KARADAĞ, KOTOR, ARNAVUTLUK, TİRAN GEZİLECEK GÖRÜLECEK YERLER
 Kotor’a varıyor, arabamızı deniz manzaralı şehir otoparkına park ediyor, kalenin içerisinde bizi bekleyen güzelliklerden habersiz liman fotoğrafları alıyoruz.
KOTOR GEZİ REHBERİ
Kotor’da Gezilecek Görülecek Yerler listesinin başında bulunan surların içerisine adımımızı attığımızda Dubrovnik’te olduğu gibi Ortaçağ’a ışınlandığımızı hissediyoruz. Ama buradaki tonlar çok daha pastel. Dar sokaklarda keyifle dolaşıyor, muazzam kareler yakalıyoruz. Lokal bir kahvede anne baba için yorgunluk cappucinosu, çocuklar için de pasta molası verdikten sonra Kotor ile vedalaşıyoruz.

Sonrasında ver elini Budva. Montenegro’nun diğer sahil şehri olan Budva da limanın yanındaki surların ardında bulunan tarihi bir şehre sahip ama Kotor kadar etkileyici olduğunu söylemek zor. Burada daha panaromik bir tur yapıp rotamızı Arnavutluk’a doğru çeviriyoruz.

Arnavutluk sınırlarına girince trafik akış şekli, her seferinde çarpmaktan kıl payı kurtuldukları sollama biçimleri karşısında şok üstüne şok geçiriyoruz. Başkent Tiran’a ulaştığımızda kendimizi İstanbul’dan beter, kaotik bir trafiğin içerisinde buluyoruz. Binbir güçlükle apartımız Center Rooms Oresti’ye varıyoruz. Şükürler olsun ki otel gerçekten de adı gibi merkezi…  Arabamızı parkedip valizleri attığımız gibi yaya olarak sokaklara fırlıyoruz. Oh be!

TİRAN GEZİ REHBERİ
Hava mis, Tiran Gezilecek Görülecek Yerler listesinin başında bulunan Ulusal Şehitler Bulvarı boyunca keyifle yürüyoruz. İskender Bey Meydanı’nda çimlerde şoparıyor, İskender Amca ve Saat Kulesi eşliğinde pozlar veriyoruz. Geniş bulvar boyunca yürüyüp koccaman bir şehir parkı Rinia Park’a ulaşıyoruz. Apartımızın sevimli sahibinin tavsiyesi üzerine bu park içerisindeki bir kompleksin balkonu konumundaki şık bir restoran olan Taiwan Kafe’de güzel bir ziyafet çekiyoruz. Herşey çok lezzetli, üstüne üstlük 4 ana yemek ve bir şişe şarap için 80 TL ayarında bir hesap ödüyoruz. Harika! Tiran’la yıldızımız artık barışıyor:)

Ertesi sabah…

Otelimizde fırından yeni çıkmış Arnavut böreği ile yaptığımız kahvaltı sonrası yine düşüyoruz yollara…
Arnavutluk sınırlarından çıkmadan  yolumuzun üzerindeki Elbasan Şehri’ne uğruyoruz. Deniyoruz ama Elbasan tava yemeyi başaramıyoruz:) Amcanın biri yakmış mangalı, hava cillop, qofte, biftek, artık Allah ne verdiyse yumuluyoruz…

Arnavutluktaki absürt trafikte başımıza birşey gelmeden sağ salim sınırı geçiyor, Makedonya’nın en güzel şehri Ohri’ye doğru yola koyuluyoruz…

Balkanlar turumuzun son bölümü Ohri, Selanik ve Kavala’da Gezilecek Görülecek Yerler için tıklayınız…