Hong Kong Gezilecek, Görülecek Yerler

Uzak Doğu sevdamızın depreştiği soğuk bir kış günü Hong Kong’ta alıyoruz soluğu. Biz Türkiye’de soğuk kış günleri yaşarken Uzak Doğu’da yaz olması da bu sevdamızdaki en büyük etken. Hongkong’ta minnak odalı merkezi bir otel olan Shamrock’da konuşlanıyor, çekik gözlülerin şehrinde dolaşmaya başlıyoruz.

Otelimiz Hong Kong’ta Gezilecek, Görülecek Yerler listesinin başlarındaki, şehrin en işlek caddelerden Nathan Caddesi’nin üzerinde. Tüm cadde ve sokaklar neon ışıklı tabelalar ile kaplı, ışıl ışıl ilerliyoruz. Hongkong’ta metropol etkisi net bir şekilde hissediliyor. Diğer Uzak Doğu şehirlerinde gördüğümüz gülümseyen yüzler burada yok. Budist de olsan müslüman da olsan, hıristiyan da, büyük şehirde yaşıyorsan sabırdan, toleranstan, neşeden eser kalmıyor. Kesin bilgi yayalım. 🙂

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne-13

Cep telefonları ile biz Türkler kadar çok haşır neşir olan başka bir millet gördünüz mü? Ben gördüm. Hong Kong’ta yaşayanlar telefonlarına öyle yapışıklar ki şehrin dört bir yanındaki yürüyen merdivenlerde ‘Don’t look only at your mobile phone’ şeklinde yazılar var.

1 – TEMPLE STREET NIGHT MARKET

Christmas yaklaşıyor, sokaklar ışıl ışıl, Hong Kong’ta ilk akşamımızda modern çekikler ülkesinin başkentinde keyifle geziyoruz. Son olarak Kowloon bölgesinde, otelimizin hemen yakınındaki Hongkong’un en büyük gece pazarı Temple Street Night Market’e uğruyoruz. Öğleden sonra kurulup gece yarısına kadar devam eden pazarda birbirinden ilginç ürünlere rastlamak mümkün ve Uzak Doğu’daki tüm pazarlarda olduğu gibi burada da pazarlık şart.

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne-21

İlk akşam yemeğimiz için dünyadaki Michelin yıldızlı ilk AVM restoranı Din Thai Fung’u seçiyoruz. Kapıda kuyruk var. Adımızı yazdırıp yarım saat sonra geliyor, dumpling, noodle, spring roll, acımıyor, dalıyoruz. 🙂

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne-01

2 – KOWLOON PARK , PO LIN TAPINAĞI, TIAN TAN BUDA HEYKELİ

Ertesi sabah gezimize hemen yakınımızdaki Hong Kong’ta Gezilecek, Görülecek Yerler listemizdeki Kowloon Park’tan başlıyoruz. Bir zamanlar ingilizlerin askeri bölge olarak kullandıkları alan şu an çiçek bahçeleri ile dolu bir yürüyüş parkuru. Sırada Hong Kong’ta Gezilecek Yerler listesinin önemli kalemlerinden PO LIN Tapınağı ve TIAN TAN Buda Heykeli var.

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne-05

Buraya önce metro, daha sonra da yemyeşil dağların üzerindeki uzun ve keyifli bir teleferik yolculuğu ile ulaşıyoruz. Tapınak ziyareti sonrası turistik çarşıda dolaşıyor, devasa Buda heykeline tırmanıyoruz. Çıkış yorucu ama Buda’nın heybeti gerçekten etkileyici. Yine teleferikle dağlardan inip binaların arasına geri dönüyoruz.

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne-03

3 – VICTORIA PEAK (VICTORIA TEPESİ)

Bu kez hedefimiz yine bir çıkış rotası, Hongkong’un en yüksek noktası Victoria Peak.Victoria Peak gündüz ayrı, gece ayrı güzellikteki tüm şehre hakim manzarası ile her yıl milyonlarca turisti kendine çekiyor. Biz de cingöz turistler olarak hava kararmadan yarım saat önce tramvay ile tepeye tırmanıyor, Hongkong’un muhteşem manzarasını hem gündüz hem gece izleme şansı yakalıyoruz. Bölgedeki kafelerden birinde bir kahve molası sonrası bu kez otobüsle şehir merkezine iniyoruz.

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne-06

4 – HONG KONG BOĞAZI

İstanbul Boğazı’na benzer bir şekilde Hong Kong’un da ortasında Hong Kong Adası’nı Kowloon Yarımadası’ndan ayıran bir boğaz ve aynı Üsküdar-Beşiktaş motorları gibi 10 dakikada sizi diğer yakaya atan motorlar var. Bu motorlarla ışıl ışıl manzara eşliğinde kolayca karşıya geçiyor, kıyıya yakın restoranlardan birinde hindistan cevizli noodle molası veriyoruz.

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne-07

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne-02

6 – SYMPHONY OF LIGHTS

Yemek sonrası her gün saat tam 20:00’da boğazın diğer kıyısındaki binalardan yayılan Symphony of Lights isimli müzikli lazer show’u izlemek üzere deniz kıyısındaki steplerde konuşlanmış turist kalabalığının arasında biz de yerimizi alıyoruz ve show başlıyor. Beklentiyi yüksek tuttuğumuzdan mıdır tam olarak bilemiyorum, gösteri bize pek de etkileyici gelmiyor. Olsun böyle ılık bir havada boğaz havası almak bile keyifli.

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne-22

7 – LAN KWAI FONG (LKF)

Lazer gösteri bitince tekrar karşıya geçip Hongkong’ta gece hayatının en yoğun olduğu Lan Kwai Fong (LKF) bölgesine uğruyoruz. Beyaz yakalı beyazların yoğunluğu daha ilk bakışta dikkat çekiyor. İnsanlar bara sığmamış ellerinde içkileri sokaklarda takılıyor, müzik eşliğinde salınıyorlar. Biz de mecburen ortama adapte oluyoruz. 🙂

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne-09

8 – AVENUE OF STARS

İkinci sabah, kahvaltı sonrası Victoria Körfezi kıyısındaki Holywood’taki Walk of Fame’den esinlenen Avenue of Stars’ta yürüyüş yapıyoruz. Bruce Lee ile birlikte karate pozu vermeyeni Hong Kong’a gelmiş saymıyorlarmış, pozumuzu alıyoruz. 🙂

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne-10

Şehrin bir de modern kısmını görelim diyor yine motorla yine Kowloon Yarımadası’ndan Hong Kong Adası’na geçiyoruz. Alışveriş merkezleri ve iş merkezleri bulunan bu bölgedeki bina ve insan kalabalığına hayret ediyoruz.

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne-12

9 – HONG KONG PARK

Suküneti çabucak özlüyor, rotayı Hong Kong Park’a çeviriyoruz. Çölde bir vaha olarak tanımlayabileceğim Hong Kong Park her yıl yaklaşık 1 milyon kişi tarafından ziyaret ediliyormuş. Park, hem tasarımı hem de sunduğu hizmetler nedeniyle birçok ödüle layık görülmüş. Çiçek bahçeleri, şelaleler, göletler, burada gerçekten huzur buluyoruz.

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne-15

Karınlar zil çalıyor ama merkezden uzaktayız ve yorgunuz. Ne yapsak ne etsek derken park içinde keyifli bahçesi olan bir restorana rastlıyor, çölde vaha bulmuşcasına sevinip koşaradım yerimizi alıyoruz. Sushi ve dev bir kasede biftekli noodle. Mmmm. Yine olsa da yine yesek.

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne

Uçak saatimiz yaklaşıyor. Hong Kong Havaalanı ile şehir merkezi arasındaki en hızlı ulaşım şekli olan ekspres trene biniyor, 25 dakikada havaalanına ulaşıyoruz. Türkiye’de kışken ve buralara kadar gelmişken deniz tatili yapmakta fayda var. Bekle bizi Phuket, geliyoruz. 🙂