Hong Kong Gezilecek Yerler

HONG KONG  GEZİLECEK YERLER 1.BÖLÜM İÇİN TIKLAYIN…

İstanbul Boğazı’na benzer bir şekilde Hong Kong’un da ortasında Hong Kong Adası’nı Kowloon Yarımadası’ndan ayıran bir boğaz ve aynı Üsküdar-Beşiktaş motorları gibi 10 dakikada sizi diğer yakaya atan motorlar var. Bu motorlarla ışıl ışıl manzara eşliğinde kolayca karşıya geçiyor, kıyıya yakın restoranlardan birinde hindistan cevizli noodle molası veriyoruz.

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne-07

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne-02

SYMPHONY OF LIGHTS

Yemek sonrasıher gün saat tam 20:00’da boğazın diğer kıyısındaki binalardan yayılan Symphony of Lights isimli müzikli lazer show’u izlemek üzere deniz kıyısındaki steplerde konuşlanmış turist kalabalığının arasında biz de yerimizi alıyoruz ve show başlıyor. Beklentiyi yüksek tuttuğumuzdan mıdır tam olarak bilemiyorum, gösteri bize pek de etkileyici gelmiyor. Olsun böyle ılık bir havada boğaz havası almak bile keyifli.

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne-22

LAN KWAI FONG (LKF)

Lazer gösteri bitince tekrar karşıya geçip Hongkong’ta gece hayatının en yoğun olduğu Lan Kwai Fong (LKF) bölgesine uğruyoruz. Beyaz yakalı beyazların yoğunluğu daha ilk bakışta dikkat çekiyor. İnsanlar bara sığmamış ellerinde içkileri sokaklarda takılıyor, müzik eşliğinde salınıyorlar. Biz de mecburen ortama adapte oluyoruz. 🙂

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne-09

AVENUE OF STARS

İkinci sabah, kahvaltı sonrası Victoria Körfezi kıyısındaki Holywood’taki Walk of Fame’den esinlenen Avenue of Stars’ta yürüyüş yapıyoruz. Bruce Lee ile birlikte karate pozu vermeyeni Hong Kong’a gelmiş saymıyorlarmış, pozumuzu alıyoruz. 🙂

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne-10

Şehrin bir de modern kısmını görelim diyor yine motorla yine Kowloon Yarımadası’ndan Hong Kong Adası’na geçiyoruz. Alışveriş merkezleri ve iş merkezleri bulunan bu bölgedeki bina ve insan kalabalığına hayret ediyoruz.

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne-12

HONG KONG PARK

Suküneti çabucak özlüyor, rotayı Hong Kong Park’a çeviriyoruz. Çölde bir vaha olarak tanımlayabileceğim Hong Kong Park her yıl yaklaşık 1 milyon kişi tarafından ziyaret ediliyormuş. Park, hem tasarımı hem de sunduğu hizmetler nedeniyle birçok ödüle layık görülmüş. Çiçek bahçeleri, şelaleler, göletler, burada gerçekten huzur buluyoruz.

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne-15

Karınlar zil çalıyor ama merkezden uzaktayız ve yorgunuz. Ne yapsak ne etsek derken park içinde keyifli bahçesi olan bir restorana rastlıyor, çölde vaha bulmuşcasına sevinip koşaradım yerimizi alıyoruz. Sushi ve dev bir kasede biftekli noodle. Mmmm. Yine olsa da yine yesek.

Hong-kong-gezilecek-yerler-gezenti-anne

Uçak saatimiz yaklaşıyor. Hong Kong Havaalanı ile şehir merkezi arasındaki en hızlı ulaşım şekli olan ekspres trene biniyor, 25 dakikada havaalanına ulaşıyoruz. Türkiye’de kışken ve buralara kadar gelmişken deniz tatili yapmakta fayda var. Bekle bizi Phuket, geliyoruz. 🙂

HONG KONG  Gezilecek Yerler 1. Bölüm için  tıklayın…

PHUKET Gezilecek Yerler için tıklayın…

Diğer bir çekik başkenti  TOKYO Gezilecek Yerler için tıklayın…

Uzak Doğu’daki diğer destinasyonlar için tıklayın…