İspanya,Barselona Gezilecek Yerler

Barselona Gezi Rehberimizde Barselona Gezilecek Yerler listesinin en önemlileri La Rambla Caddesi, La Bouquitera Açık Hava Pazarı, Plaça Reial, Gothic Quarter, Sagra da Familia, Park Guell, Casa Mila, Barceloneta ve Port Olimpico bulunmaktadır.

Dünyanın en turistik şehirlerinden biri olan Barselona hem leziz mi leziz İspanyol mutfağı hem ılıman iklimi hem de canlılığı sebebiyle benim de çok sevdiğim, hatta seve seve yaşamak isteyeceğim bir yer…
İlk kez 2005 yılında bahar aylarında iki çift olarak gezdiğimiz Barselona’yı tam 10 yıl sonra çocuklarla bu kez Ağustos ayında ziyaret ediyoruz.

Gezimiz sırasında ulaşımı büyük bir oranda metro ile sağlıyoruz. Her birimiz için 10 adet bilete denk gelen 10 Euro’luk T10 kartından alıyor, istediğimiz yere kolaylıkla ulaşıyoruz. Barcelona metro ağını basit, ekonomik ve efektif buluyoruz.

Şimdi gelelim Barcelona Gezi Rehberimize…

1- LA RAMBLA CADDESİ

Gezimize Barselona’nın kalbi diyebileceğimiz La Rambla ile başlıyoruz. İstanbul’un İstiklal Caddesi ne ise Barselona’nın La Ramblası o:) Her daim cıvıl cıvıl olan bu uzun cadde Kristof Kolomb Heykeli’nden başlıyor, Katalunya Meydanı’na kadar devam ediyor. Pek çok hediyelik eşya dükkanı, cadde üzerine masaları atmış, turist avındaki onlarca restoran, açık hava pazarı La Boqueria, Barselona’nın en güzel köşelerinden biri olan Plaça Reial, işte hep bu La Rambla Caddesi’nin üzerinde bulunuyor.

Barcelonada-gezilecek-yerler-gezenti-anne-10

Katalunya Meydanı’ndan sonra Rambla de Catalunya Caddesi başlıyor. Meşhur tapasçılar Ciudad Condal ve Cerveceria Catalana bu cadde üzerinde bulunuyor. Biz tercihimizi Ciudad Condal’dan yana kullanıyoruz.

2- LA BOQUERIA AÇIK HAVA PAZARI

La Boqueria Rambla’nın ortalarına denk gelen bir açık hava pazarı. Burası Barselona’nın en şenlikli yeri. Burada envai çeşit meyvelerden satın alabilir, açık hava barlarının taburelerine çöküp birşeyler içip, deniz ürünleri atıştırabilirsiniz.

Barcelonada-gezilecek-yerler-gezenti-anne-09

Biz de ufak bir öğle yemeği molası veriyor, daha sonra İngiltere’de hasret kaldığımız için kavun karpuz dilimlerine dalıyor, sütlü incirleri kabuklarını bile soymadan löp löp götürüyoruz:)

3- PLAÇA REIAL

La Rambla’dan Katalunya Meydanı’na doğru ilerlerken sağ koldaki bir sokaktan girdiğinizde karşınıza çıkan kocaman bir avlu burası. Görkemli ve etkileyici mimarisi ile Barselona’nın en sevdiğim köşelerinden biri. Yıllar önce deneyip bayıldığımız Les Quinze Nits isimli restoranda keyifli bir öğle yemeği yiyoruz.

Barcelonada-gezilecek-yerler-gezenti-anne-01

4- GOTHIC QUARTER

Placa Reial’e gelmişken kendinizi ara sokaklara doğru bırakıp Barselona eski şehir merkezi Barri Gotic’e gitmeden olmaz. Barselona Gezilecek Yerler listemizin 4. sü Gothic Quarter’da her biri bir avluya açılan daracık sokaklarda dolaşarak Ortaçağ’a ışınlanmak oldukça keyifli. Bu bölgede son olarak gotik mimarinin en gösterişli örneklerinden biri olan Barselona Katedrali’ni ziyaret ediyor, ihtişamına gerçekten hayran kalıyoruz.

Barcelonada-gezilecek-yerler-gezenti-anne-11

5- CASA MILA

Barselona Gezilecek Yerler arasında önemli bir yere sahip en sıradışı yapılardan olan Casa Mila 1900lü yılların başlarında Gaudi tarafından sanat meraklısı politikacı Pere Mila için yapılmış. Bu yapıyı görmeden şehirden ayrılanı dövüyorlarmış:)

Barcelonada-gezilecek-yerler-gezenti-anne-05

6- SAGRA DA FAMILIA

Yapımı bir türlü bitmeyen bitemeyen, Barselona Gezilecek Yerler arasında öncelikli olarak görülmesi gereken yine bir Gaudi eseri. Barselona’nın simgesi sayılan Sagra da Familia’yı vinçlerden kurtulmuş olarak görmek isterseniz 2030 yılından sonra ziyaret etmeniz gerekiyor:) Bizler bu kez de mecburen vinçli görüntüye razı geliyor,10 yıl önce arkadaşlarımızın fotoğrafımızı çektiği banka tekrar oturup bu kez kızımıza aynı pozu veriyoruz. Kiliseyi gezip papaz amca tarafından kutsandıktan sonra Sagra da Familia ile vedalaşıyoruz.

Barcelonada-gezilecek-yerler-gezenti-anne-04

7- PARK GUELL

Yine Antoni Gaudi tarafından, bu kez arsa sahibi Guell için yapılmış ancak daha sonra parka dönüştürülmüş, Hansel ve Gretel’in evi olsun, dev kertenkele olsun tam bir masal bahçesi kıvamındaki bu parkı görmek de şehrin olmazsa olmazlarından. Barselona Gezilecek Yerler listesinin 7.si Park Guell’de Gaudi’nin müze haline getirilmiş evini gezmek de mümkün. Biz çocuklarla sadece park bahçe modunda dolaşıyor, rotamızı Barceloneta bölgesine çeviriyoruz.

Barcelonada-gezilecek-yerler-gezenti-anne-08

8- BARCELONETA PLAJI

Kolomb Heykeli’nden denize doğru indiğimizde karşımıza Port Well (Eski Liman) çıkıyor. Buradaki alışveriş merkezi Mare Magnum’un önündeki kafelerde kahve molası veriyor, Barceloneta bölgesine doğru ilerliyoruz. Çeşit çeşit restoranların, ara sokaklardaki bohem barların sonunda devasa Barceloneta Plajı’na ulaşıyoruz. Şehir merkezine bu kadar yakın, bu büyüklükte bir plaj olması ne güzel. Sırt çantamızdan çıkardığımız bikini ve mayoları hop giyiyor, cup denize atlıyoruz. Deniz berraklık açısından pek de cazip değil ama şehir gezisinin ortasında böyle bir mola harika.

Barcelonada-gezilecek-yerler-gezenti-anne-07

Deniz sonrası Barselona’nun en leziz burgerini deneyimlemek üzere rotamızı plajın yakınındaki Makamaka Burger’e çeviriyoruz.

9- PORT OLIMPICO

Barseloneta Plajı’nın sonunda Barselona Gezilecek Yerler listemizin sonuncusu Port Olimpico ile buluşuyoruz. Burası gemiler için liman, turistler için restoran, alemciler için eğlence konseptlerinin birarada olduğu çok yönlü bir kompleks:)

Barcelonada-gezilecek-yerler-gezenti-anne-06

10 yıl önceki gelişimizde streep barlarda çok eğlenmişliğimiz var ama bu kez evli, mutlu, çocuklu modunda olduğumuz için eski günleri ancak La Barca Del Salamanca’da deniz ürünleri tabağına gömülerek yad edebiliyoruz:)

Barselona’daki En İyi Restoranlar, Restoran Tavsiyelerim için tıklayın…

Tapas nedir? Barselona’da Tapas Nerede Yenir? için tıklayın…

2 Comments

• sönmez belen dedi ki:

instagramdan sizi takip ediyorum bende kardeşlerimle aralık ayında barcelona ya gideceğim gezi notlarınızı okudum faydalanacağımı umuyorum.Güzel bir iş mi hobimi bilemedim ama size başarılar diliyorum