İngiltere, Manchester Gezilecek Yerler

Bahsi geçtiğinde şimdiye dek aklımıza sadece futbol takımı ile gelen MANCHESTER’ı çok kompakt ve beklediğimizden çok daha keyifli buluyoruz. Kuzey İngiltere’nin başkenti sayılan bu güzel şehri sabahtan akşama kadar boylu boyunca geziyoruz.

Turumuza Machester’da Gezilecek Yerler dendiğinde ilk akla gelen caddesinin başlangıç noktasındaki ana tren istasyonu Manchester Piccadily’den başlıyoruz. Kafeler, restoranlar, mağazalar ile dolu caddede  ilerliyor  solumuzda kalan Piccadily Gardens’da park molası veriyoruz.

Biraz ilerleyip sağ koldan içeri giriyor daha bohem bir yapıdaki Northern Quarter’daki sevimli kafelerin olduğu bölgeyi dolaşıyoruz.

Manchester Gezi Rehberi

Market Street’in tam ortasında şehrin en büyük alış veriş merkezi Arndale var. Minik bir dondurma molası sonrası Manhester Katedrali’ne doğru ilerliyoruz.Kadedrale varmak üzereyken karşımıza çıkan avludaki tarihin sayfalarından kopup gelmiş pubların bahçe ambiansına bayılıyoruz.

Manchester-gezentianne-08

Katedrale giriş ücretsiz. Bu iyi haber. Malum İngiltere’de girişi ücretsiz olan yer bulmak zor. Katedralin içini geziyor, dingin atmosferinde huzur doluyoruz. Sonraki destinasyon Katedralin Market Street’e göre tam simetriğinde kalan  St Ann’s Kilisesi’nin bulunduğu meydan. Burası da restoran ve kafelerin toplandığı şirin bir avlu. Havuzun yanı başında gitarıyla hoş parçalar amcanın ezgileri ile keyifleniyoruz.

Kilisenin arkasından City Council’e doğru ilerlerken kendimizi bir karnaval tadında bir ortam içerisinde buluyoruz. Meğer 2-19 Temmuz tarihleri arasında Manchester International Festival varmış ve biz de ona denk geliyoruz. Bando ekibine ve İskoç etekli amcaların gaydaları ile yaptıkları müziğe eşlik ediyoruz.

Manchester’ın havası tüm diğer Birleşik Krallık şehirleri gibi değişken. Hava tahminleri öğleden sonra 3 e kadar güneşli sonra yağmur diyor. Hava o kadar güzel ki yağacağına inanmak zor. Ama tam da dedikleri gibi tam 3 te yağmur indiriyor.

Yağmura Çin Mahallesinde yakalanıyoruz. Burası İngiltere’deki ikinci büyük Çin mahallesi. Pek fazla inceleme yapamadan restoranlardan birine gözümüze kestirip içeriye dalıyoruz.

Restoran çekik kaynıyor. Bu iyiye işaret. Fish and chips ve hamburgere doymuş  damakları noodle dumpling, spring roll ve noodlelarla şenlendiriyoruz.

Manchester-gezentianne-07

Gezimizin başlangıcına çok yakın bir noktadayız. Mola veren yağmuru fırsat bilip arabamıza doğru ilerliyor, Manchester ile tekrar görüşmek üzere vedalaşıyoruz. Bir başka gezi rehberinde buluşmak üzere…

Manchester’da Gezilecek Yerler burada sona eriyor. İngiltere’de Gezilecek Diğer Şehirler için tıklayın